We're Restoring Service in Merrimack Valley | Columbia Gas y sus socios están trabajando activamente para restablecer el servicio a todos los clientes afectados por el incidente

Sep 17, 2018

Updated 9/17 at 2 p.m.

Columbia Gas and its partners are actively working today to restore service to customers impacted by the Sept. 13 incident.

More than 600 technicians are currently turning on gas service for customers who were evacuated from the area but whose gas service was not directly impacted by the incident. The process involves visiting each customer (inside the home) to perform a safety inspection and relight appliances. Our technicians are fanning out to restore service as quickly, efficiently and safely as possible. We will leave a tag on your door with contact information if you’re not home when we visit.

If you have not notified us that you need your service restored, please call 1-866-388-3239. We will send a technician out to assist you as soon as possible. You will see our crews in your neighborhood today performing service checks and restoring service. We will be turning on your meter. Once we do that, we will need to access your home to relight your appliances. We will go street by street to restore service for customers. We will continue work in the neighborhoods until all customers’ gas is restored.

We are in the midst of a multiyear program to modernize our gas distribution system and replace cast iron and bare steel pipeline systems across the state. Our commitment to accelerate that work in the Merrimack Valley, while larger in scale than a typical modernization project, is necessary in light of recent events. We remain committed to the modernization of all of our pipeline systems.

DO NOT attempt to turn on your gas service on your own.

If a customer smells an odor of natural gas, they should leave the area immediately, move to a safe location and call 911 and our emergency number at 1-800-525-8222. If a customer smells an odor of natural gas:

• Don’t try to find the leak yourself or operate pipeline valves.
  • Don’t light a match or candle, or operate anything that could cause a spark, including home phones or cell phones, lights, appliances, flashlights, power tools, etc.

Actualizado el 9/17 a las 2 p.m.

Columbia Gas y sus socios están trabajando activamente para restablecer el servicio a todos los clientes afectados por el incidente que paso el 13 de septiembre.

Más de 600 técnicos están restableciendo el servicio de gas para los clientes que fueron evacuados del área, pero no fueron afectados directamente por el incidente. El proceso consiste de visitar a cada cliente (dentro de la casa) para ser una inspección de seguridad y para la re iluminación de los aparatos. Nuestros técnicos están trabajando para reparar su servicio de la manera más rápida, eficiente y segura posible. Dejaremos una etiqueta en su puerta con la información de contacto si usted no está en casa cuando visitamos.

Si usted no nos ha notificado que necesita su servicio restaurado, por favor llame al 1-866-388-3239. Le enviaremos un técnico para que lo asista lo antes posible. Usted verá a nuestros empleados en su vecindario reparando el servicio. Tenemos que encender su medidor. Después que hagamos esto, necesitaremos acceso a su casa para reencender sus electrodomésticos. Seguiremos trabajando en los vecindarios hasta que todos los clientes tengan gas natural.

No intente encender su servicio de gas.

Si un cliente huele un olor de gas natural, deberían dejar el área inmediatamente, moverse a un lugar seguro y llame al 911 y nuestro numero de emergencia al 1-800-525-8222.

Si un cliente huele un olor de gas natural:

• No apague el gas a su casa o a ningún electrodoméstico.
  • No trate de encontrar la fuga usted mismo o opere las válvulas de tubería
  • No encienda una cerilla o una vela, o opere cualquier cosa que pueda causar una chispa, incluyendo teléfonos domésticos o teléfonos celulares, luces, electrodomésticos, linternas, herramientas eléctricas, etc.
  • No abra las ventanas y las puertas en un intento para ventilar.